Hoe moeilijk wordt sales in de toekomst?


👉 Ik denk dat heel wat sales mensen de laatste tijd wel eens stilstaan bij de evolutie van de sales metier.


Wij waren vroeger de king or queen in een bedrijf, de quasi enige stem van de klant die in verbinding stond met de eigen organisatie.

Vandaag ziet dat beeld er enigszins anders uit.


Een veel groter deel van de organisatie van een bedrijf staat in direct of indirect contact met prospects en klanten. Van marketing tot customer succes teams tot zelfs financiële collega’s, operationele mensen, IT,…


Dan is het ook noodzakelijk dat iedereen goed van elkaar begrijpt welke rol en verantwoordelijkheid je hebt in het aankoopproces van een prospect of in de klantenreis van een bestaande relatie.



Speel daar als sales ook voldoende op in. Ik zie dat vandaag echt te weinig! Ik zie heel wat sales mensen in een slachtofferrol kruipen en dat is niet de bedoeling 🆘!


Vertrek vanuit de enorme extra waarde die je collega’s kunnen toevoegen door jou komen te versterken tijdens je prospectie-proces.

Vertrouw op hun expertise en zet ze samen in!


En bovendien, een potentiële klant verwa


cht dat ook van jou en je bedrijf. Een naadloze ervaring die van haar of hem binnen de kortste keren een ambassadeur maakt.


➡️De toekomst en het succes van sales mensen ligt volgens mij in het #samenwerken met collega’s om prospects en klanten een topervaring te bezorgen.


En samenwerken op zich is toch simpel, zoals ook sales dat is volgens Michael Humblet. Je moet gewoon zorgen dat je op tijd 🕒bent, niet te vroeg en niet te laat en wie anders dan je eigen organisatie kan je daar het best bij helpen?


Welke tips hebben jullie om sales mensen beter te laten samenwerken met hun collega’s van marketing, customer service & succes, finance, operaties?


Recente blogposts

Alles weergeven