
Marketing Retention Manager
Wil je werken in een inclusief bedrijf in Brussel? Ze helpt haar klanten om hun milieu-impact te verminderen en zo een antwoord te bieden op de klimaatnoodtoestand. Het bedrijf zet zich ook in voor diversiteit en geeft gelijke aandacht aan alle sollicitaties, zonder discriminatie. Zie jij jezelf al werken in dit bedrijf?
Dan ben je alvast op de juiste plaats, hier vind je de functieomschrijving...
Wij zijn op zoek naar een ervaren Marketing Retention Manager om onze lange termijn retentie marketing strategie vorm te geven en de implementatie ervan binnen de organisatie aan te sturen.
De Marketing Retention Manager zorgt voor een optimale klantervaring door het handhaven van waardeproposities op de verschillende afdelingen. Klanttevredenheid en terugloop zijn belangrijke KPI's.
Als Retention Marketing Manager ben je verantwoordelijk voor de uitvoering en strategie van de retentietak van ons marketingteam. Deze functie is ontworpen om de retentie en betrokkenheid van onze Waste-klanten te verhogen op alle fysieke, gedrukte en digitale touchpoints. De belangrijkste gebieden van ondersteuning omvatten: het analyseren van de impact van initiatieven op belangrijke bedrijfsgegevens zoals retentie, terugwinningspercentage en omzet. Je werkt samen met alle onderdelen van het bedrijf (financiën, logistiek, klantenservice en verkoop) om strategieën te creëren en uit te voeren die onze Waste-klanten betrekken en behouden, en geannuleerde klanten terugwinnen.
Als Marketing Retention Manager zul je :
-
Vereiste retentie-initiatieven definiëren en deze aansturen met geïdentificeerde eigenaars en stakeholders.
-
Beheren van end-to-end ontwikkeling en uitvoering van data-driven CRM initiatieven, inclusief het voorspellen van campagne impact, het aansturen van het creatieve review proces met ontwerpers en copywriters, het identificeren van doelgroep segmenten, en het rapporteren over campagne prestaties.
-
Gebruik tools zoals Looker om gegevens van leden op te vragen en het verwachte effect van uw CRM-strategieën op belangrijke bedrijfsgegevens zoals omzet, retentie en conversiepercentage te meten.
-
Campagneresultaten analyseren, benchmarks ontwikkelen en regelmatig prestatierapporten opstellen en delen. Je zult van deze baan houden als marketinganalyse je boeit!
-
Gedetailleerde customer journey flows creëren met actiepunten om conversie en betrokkenheid te stimuleren.
En, heb je het volgende als kwalificaties…
-
5+ jaar ervaring met ten minste 3 jaar ervaring in Retentiemarketing, E-mailmarketing of CRM Operations.
-
Passie voor klantervaring en het verhogen van de waarde van klanten.
-
Sterke analytische vaardigheden; in staat om end-to-end datagedreven marketingstrategieën en -campagnes te creëren.
-
Je kunt bogen op een bewezen staat van dienst in voortdurende verbeteringen en/of leidinggevende ervaringen met kwaliteitsborging in marketing en verkoop.
-
Bewezen leiderschapsvaardigheden met een sterke werkethiek en een ambitieuze, stressbestendige en hands-on persoonlijkheid.
-
Je bent in staat om projecten met meerdere stakeholders op verschillende locaties/achtergronden te beheren en tastbare resultaten te leveren.
-
Je spreekt vloeiend 3 talen: Nederlands, Frans en Engels.
Dan wordt het tijd dat je je klaar maakt om te solliciteren...
Wij bieden u een boeiende job in een dynamische en snel evoluerende omgeving.
-
Een degelijke interne opleiding binnen een snelgroeiende internationale groep
-
Een aantrekkelijk salarispakket met mooie extralegale voordelen
-
Een bedrijfswagen
-
Een cafetariaplan
-
Werknemers kunnen ook op afstand werken
